אימון / סדנת יסודות קרוספיט

בואו להתאמן נכון

בתור אתר נייטרלי בעולם הקרוספיט, חשוב לנו מאוד לשמור על כל הכללים הרצויים בעולם הכושר הזה, הוא עולם לא קטן אחרי הכל, אם אתם רוצים להתאמן בצורה נכונה בקרוספיט, חשוב מאוד שתכירו את אימוני היסוד בעולם הקרוספיט. ולכן, תקראו קצת כאן על אימון / סדנת יסודות קרוספיט כדי להתכונן בצורה נכונה ומקצועית ביותר לפני האימון הראשון שלכם. 

לכל שאלה, דברו איתנו דרך כאן לכל דבר בנושא של קרוספיט והנושאים הרחבים שבו.

בואו להתאמן נכון

בשביל לדעת באמת איך להתמודד עם האימונים בקרוספיט, חשוב מאוד קודם כל להבין את כל היסודות, אחרי הכל, קרוספיט משלב הרבה מאוד מעולם הכושר אך בצורה קצת יותר מאמצת, האימונים הינם פונקציונליים ואינטנסיביים במיוחד.

כיום, (כמעט) אף מועדון קרוספיט לא יקבל אתכם להתאמן אם לא עברתם קודם כל סדנת יסודות שכזו, משמע, אימון של שעה עם מאמן אישי או בקבוצה שמדריכה ספציפית איך להתאמן נכון וכמובן, בלימוד השמות המקצועיים של עולם הכושר, במיוחד לקרוספיט.

תרגילים לדוגמא שיש ללימוד בסדנת יסודות:

  • מתח (pull ups) 

עם כמה שזה נשמע פשוט מאוד ורגיל (לפחות בעולם הכושר הבסיסי), מדובר על שיטות עליה על בר קבוע שדואג בעיקר לשרירי פלג גוף עליון וידיים (וגם ידיים אחוריות, תלוי איך מבצעים את התהליך)

  • סקוואט (squat) 

תרגיל שללא ספק משתמשים בו הרבה בעולם הקרוספיט, עוד לפני שאתם הכרתם את עולם הקרוספיט, עשיתם את התרגיל הזה ביום יום ללא ספק גם כשלא שמתם לב, התרגיל משלב הרבה מאוד כוח של הרגליים ושרירי ליבה שללא ספק ירגישו את המאמץ ברגע שעוברים את ה3,4 ואילך.

  • הנפת קטלבל (kettlebell) 

כאן דווקא לא מדובר בנושא של השרירים כמו שמדובר על נושא התרגול והאחיזות של הקטלבל, הקטלבל הינו משקולת קטנה עם ידית אשר אפשר לבצע איתה הרבה מאוד תרגילים שיכולים להפעיל המון משרירי הליבה והשרירים שלכם בסך הכל.

  • סמוך קום (burpee) 

אחד מתרגילי הכושר היעילים והקשים בו זמנים, הרבה מאוד מהתרגיל הזה הינו עניין של פיתוח ושימור סיבולת לב ריאה, הוא מחבר בסופו של דבר 3 תרגילים ביחד במצב אחד, תרגיל הסקוואט, שכיבות סמיכה וקפיצה.

  • דד ליפט (Deadlift) 

כמו רוב התרגילים בקרוספיט, התרגיל הינו מסוכן מאוד למי שלא עובר סדנת יסודות ולא לומד אותו בצורה נכונה, מדובר על הצבת רגליים יציבות על הקרקע, כיפוף קל והרמת מוט עם משקל (קל/כבד, תלוי בזמן ובכושר שלכם)