סובלים מכאבי ברכיים אחרי ספורט? אולי בזמן שאתם בכלל נחים? ככה או ככה, ייתכן שאתם צריכים טיפול רפואי. אבל כדי למנוע לחץ, נגיד לכם במקביל שלא כל כאבי הברכיים אכן יצריכו התערבות רפואית או ניתוחית. בואו נדבר על זה יותר לעומק.

בעוד שכאבי ברכיים בזמן מנוחה יכולים להעיד על מצב רפואי מסוים, כאבי ברכיים אחרי אימון עשויים להעיד על מצב רפואי אחר. אם אתם סובלים מכאבים בברכיים ואתם מחפשים אחר פתרונות, החדשות הטובות הן שלא תמיד יהיה צורך בהתערבות כירורגית-ניתוחית. וחדשות טובות נוספות, לא מעט אנשים כמוכם מתמודדים עם כאבים בברכיים ומוצאים פתרונות יעילים עבורם.

בעיות וכאבי ברכיים – סיבות אפשריות לתופעה

בעוד שבחלק מהמקרים יהיה ניתן להשיג החלמה מלאה מהמצב של כאבי ברכיים אחרי אימון, במקרים אחרים ההחלמה המלאה תהיה מלווה בניתוח החלפת ברך. כאבי הברכיים יכולים להופיע במקרים שונים ומגוונים, כאשר הופעת הבעיה תהיה אצל מבוגרים וילדים גם יחד.

אם הברכיים כואבות לכם בזמן שאתם נחים וכלל לא זזים, ייתכן שמדובר במצב של דלקת בגיד של הברך או באזור אחר בברך. אם אתם מתמודדים עם כאבי ברכיים אחרי אימון ספורט, ייתכן שאתם סובלים מקרע במיניסקוס. רצועות הברכיים, בדרך כלל, יהיו מוקד הבעיה במקרים של כאבים בברכיים לאחר ספורט.

מה עוד חשוב לדעת על כאבי ברכיים אחרי אימון?

עוד חשוב לדעת, ישנם מצבים שבהם כאבים בברכיים יכולים להופיע, אבל המצבים האלו ייחשבו נורמטיביים לחלוטין. למשל, בתקופת ההיריון. במהלך תקופת ההיריון, נשים עוברות שינויים לא מעטים בגופן. הן עוברות שינויים הורמונליים, מעלות במשקל, מפתחות כאבי גב כתוצאה מהמשקל שנוסף ועוד.

בין היתר, נשים הריוניות יכולות לסבול גם מכאבי ברכיים. אם את מרגישה שהאימונים הספורטיביים לא עושים לך טוב בתקופת ההיריון, ייתכן שיהיה כדאי להחליף את שגרת האימונים שלך, או אולי לנוח למשך תקופה מסוימת.

מצבים לא תקינים של כאבים בברכיים

מנגד למצבים נורמטיביים, יש גם מצבים לא תקינים אשר עשויים לחייב התערבות כירורגית. יש למשל את הבעיה של שחיקה בסחוס הברך, מה שיכול להוביל לניתוח. אבל יחד עם זאת חשוב לציין, אם אתם סובלים משחיקה של סחוס בברך, ישנם גם טיפולים אחרים (לא ניתוחיים) שיכולים לעזור לכם.

ניתן לנסות לטפל באמצעות פיזיותרפיה, סטרואידים וטיפול רפואי מסוגים שונים. כמו כן, אם הרופא אומר לכם שבכל זאת אתם צריכים לעבור ניתוח, אל תילחצו. בעידן 2021, ישנם פתרונות כירורגיים מאוד עדינים בעזרת ניתוחים מאוד לא פולשניים.

איתור טיפול בכאבי ברכיים אחרי ספורט

לפני שאתם צוללים במחשבות ומנסים לפענח מדוע יש לכם כאבי ברכיים אחרי אימון ספורט, אנחנו ממליצים לזכור משהו חשוב. זכרו, לא כל כאבי הברכיים מצריכים התערבות רפואית או טיפולית. אם אתם בכל זאת מעוניינים ללכת על בטוח, כמובן שיהיה מומלץ לקבוע תור לבדיקה רפואית.

בסופו של דבר, לא כדאי להמתין עד למצב שחלילה אי אפשר כבר לדרוך על הרגליים. מאחר שהברכיים הן מפרקים, המפרקים האלו יכולים גם להינזק. במיוחד אם תידחו טיפול בבעיה כזאת או אחרת שאתם סובלים ממנה. זכרו, הברכיים הם המפרק בגוף שנושא עליו נטל גדול מאוד. מפרקי הברכיים סוחבים את הנטל של רוב משקל הגוף, מה שעשוי עם הזמן לגרום לשחיקה, בעיות ברכיים, כאבי ברכיים אחרי אימון ספורט ועוד. לא בטוח שתצטרכו ניתוח החלפת ברך או הליך כירורגי פולשני, ישנם טיפולים באמצעות סטרואידים וחומרים שונים, ככה שכדאי לקבל ייעוץ רפואי בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.